Privatlivspolitik
Privatlivspolitik
Politik til beskyttelse af personlige oplysninger
Hozelock Limited er forpligtet til at respektere dit privatliv og beskytte dine personlige oplysninger.
- Vi vil være transparente om de oplysninger, vi indsamler, og om, hvad vi vil gøre med dem.
- Vi vil bruge de oplysninger, du giver os, til de formål, der er beskrevet i vores databeskyttelsespolitik, herunder at give dig de tjenesteydelser, du har anmodet om, og forbedre din oplevelse med Hozelock Limited.
- Hvis du fortæller os, at du ikke vil modtage marketingmeddelelser, vil vi holde op med at sende dem.
- Vi vil iværksætte foranstaltninger for at beskytte dine oplysninger og sørge for, at de er sikre.
- Vi vil respektere dine databeskyttelsesrettigheder og sigte efter at give dig kontrol over dine egne oplysninger.
Vores fulde databeskyttelsespolitik er anført nedenfor, og den vil hjælpe dig til bedre at forstå, hvordan vi bruger dine personlige oplysninger. I den forklarer vi mere detaljeret, hvilke typer personlige oplysninger vi indsamler, hvordan vi indsamler dem, hvad vi må bruge dem til, og hvem vi må dele dem med.
I vores databeskyttelsespolitik kan du finde nogle specifikke eksempler på, hvorfor og hvordan vi bruger dine personlige oplysninger. Hvis du har yderligere spørgsmål, så send en mail til DPCO@Hozelock.com.
Uden at dette anfægter dine rettigheder iht. gældende lovgivning, er ovenstående og databeskyttelsespolitikken ikke kontraktlig og er ikke en del af din kontrakt med os.
Den fulde databeskyttelsespolitik
Registeransvarlig for personlige oplysninger
Personlige oplysninger, som Hozelock Limited behandler i forbindelse med denne databeskyttelsespolitik, registreres af Hozelock Limited, som betragtes som “dataansvarlig” for dine personlige oplysninger iht. databeskyttelseslovgivning i EU og Storbritannien. Vores adresse er Data Protection Officer, Midpoint Park, Birmingham, B76 1AB, Storbritannien.
Hvad betyder personlige oplysninger?
Personlige oplysninger betyder oplysninger, som identificerer dig eller kan bruges til at identificere dig, såsom dit navn, din adresse eller kontaktoplysninger. Det kan også omfatte oplysninger om, hvordan du bruger vores hjemmesider og mobilapplikationer.
Hvornår gælder politikken?
Denne databeskyttelsespolik gælder for personlige oplysninger om dig, som vi indsamler, bruger og på anden måde behandler i forhold til din relation til os som kunde eller potentiel kunde, herunder hvornår du bruger vores tjenesteydelser, bruger vores hjemmesider eller mobilapplikationer eller kontakter vores kundeservice.
Hvordan kan vi sørge for, at dine personlige oplysninger er i sikkerhed?
Vi gør os meget umage for at beskytte de personlige oplysninger, som du giver os. Du kan læse i vores it-sikkerhedspolitik, hvordan vi gør det.
Hvornår indsamler vi personlige oplysninger om dig?
Vi indsamler personlige oplysninger om dig, når du bruger vores tjenesteydelser, herunder når du bruger vores hjemmesider eller mobilapplikationer, eller når du interagerer med os via mail eller kundeservice.
Hvilken slags oplysninger indsamler og opbevarer vi?
Vi indsamler følgende kategorier af personlige oplysninger:
- Oplysninger, du giver til Hozelock Limited for at fuldføre en tjenesteydelse, du har bedt om fra os.
- Oplysninger om de tjenesteydelser, vi har givet dig tidligere.
- Oplysninger om online registrering og andre interaktioner.
- Oplysninger om din brug af vores websites og mobilapplikationer.
- Oplysninger om din enhed og din placering, hvis du har besøgt vores website, f.eks. din IP-adresse. (En IP-adresse (dvs. internet protocol-adresse) er en numerisk kode, der kan fungere som en unik identifikation af din computer eller anden enhed – denne kan slås fra din enhed).
Hvad bruger vi dine personlige oplysninger til?
Hovedformålene, som vi bruger dine personlige oplysninger til, er:
- At opfylde og levere de tjenesteydelser, du har bedt om.
- At udføre analyse og markedsundersøgelser.
- At udføre markedsføring inklusive onlinereklamering og holde dig orienteret om Hozelock Limiteds produkter og tjenesteydelser.
- At forbedre vores websites, produkter og tjenesteydelser.
Hvornår sender vi dig markedsføring?
Når vi indsamler oplysninger direkte fra dig, spørger vi dig, om du vil modtage vores markedsføringskommunikation. Du skal vide, at vi ikke overfører dine data til tredjeparter. Vi vil respektere dit valg af, hvilken slags kommunikation du ønsker at modtage, og hvordan de skal sendes.
Hvordan kan du ændre, hvilke markedsføringskommunikationer du modtager, og hvordan du modtager dem?
Hvis du beslutter, at du ikke længere vil have tilsendt markedsføringskommunikationer, kan du skifte mening på et hvilket som helst tidspunkt via mail påDPCO@Hozelock.com.
Derudover vil hver markedsføringskommunikation, vi sender via mail, også have en afmeldingsfunktion, som giver dig mulighed for at stoppe med at modtage yderligere markedsføringsmails.
Vi bestræber os på at behandle anmodninger om at stoppe markedsføringskommunikationer inden for 21 arbejdsdage efter modtagelsen af disse anmodninger, men det er muligt, du vil modtage markedsføring, i perioden inden ændringen foretages.
Bemærk venligst, at hvis du beder os om at stoppe markedsføringskommunikationer, så vil vi beholde dine personlige oplysninger med henblik på at angive, at du ikke ønsker at modtage markedsføringskommunikationer.
Hvad er vores retsgrundlag for at bruge dine personlige oplysninger?
Hozelock Limited vil kun behandle dine personlige oplysninger, hvis vi har et retsgrundlag til at gøre det. Retsgrundlaget vil afhænge af årsagerne til, at Hozelock Limited har indsamlet og har behov for at bruge dine oplysninger. I henhold til EU og UK databeskyttelseslove vil retsgrundlaget i næsten alle tilfælde være:
- Fordi vi skal bruge dine oplysninger, så vi kan behandle din forespørgsel.
- Fordi det er i Hozelock Limited’s legitime interesse som detailhandler at bruge dine personlige oplysninger til at drive og forbedre vores forretningsvirksomhed.
- Fordi Hozelock Limited skal bruge dine personlige oplysninger til at opfylde en juridisk forpligtelse.
- Fordi du har givet dit samtykke til, at Hozelock Limited kan bruge dine oplysninger til et bestemt formål.
Yderligere oplysninger om hvert enkelt retsgrundlag er anført nedenfor.
Hvis behandlingen af dine data er underlagt andre love, kan grundlaget for behandlingen af dine data være forskelligt fra det ovenfor anførte og kan under disse omstændigheder være baseret på dit samtykke i alle tilfælde.
Hvor længe opbevarer vi personlige oplysninger?
Vi vil opbevare dine oplysninger, så længe vi har brug for dem, til det formål de bliver behandlet for. Hvis du fx reagerer på en markedsføringskampagne, vil vi opbevare oplysningerne i en periode, der gør det muligt for os at fuldbyrde denne kampagne.
Vi vil aktivt gennemgå de oplysninger, som vi opbevarer, og slette dem på en sikker måde eller i nogle tilfælde anonymisere dem, når der ikke længere er juridiske, forretningsmæssige eller kundemæssige behov for, at de blive opbevaret. Hvis du stopper med at interagere med os som kunde, vil vi fjerne eller anonymisere dine oplysninger efter 2 år.
Legitime interesser
Som detailhandler har Hozelock Limited en legitim forretningsinteresse i at bruge de personlige oplysninger, vi indsamler, til at yde en effektiv service og udføre vores forretningsvirksomhed.
Overholdelse af lovmæssige forpligtelser
Der er situationer, hvor Hozelock Limited er underlagt en juridisk forpligtelse og skal bruge dine personlige oplysninger til at overholde disse forpligtelser.
For at beskytte din eller en andens persons vitale interesse
Der er situationer, hvor vi måske skal bruge dine personlige oplysninger til at beskytte dine eller andre personers vitale interesser.
Samtykke
Alternativt kan vi indsamle og bruge dine personlige oplysninger, hvis du har givet dit specifikke samtykke til, at vi gør det.
Hvis grundlaget for vores behandling af dine data er samtykke til markedsføring, kan du til enhver tid tilbagekalde dit samtykke til sådan behandling ved at sende en e-mail tilDPCO@Hozelock.com.
Hvis du trækker dit fulde samtykke tilbage, kan det imidlertid i nogle tilfælde betyde, at vi ikke vil være i stand til at levere alle eller dele af de tjenesteydelser, du har anmodet om fra os.
Hvem deler vi dine personlige oplysninger med?
Hozelock Limited vil ikke sælge personlige oplysninger til tredjeparter eller overføre data uden for EU.
Anmodning om en kopi af dine personlige oplysninger
I henhold til de generelle databeskyttelsesbestemmelser kan du anmode om en kopi af personlige oplysninger om dig, som bliver opbevaret af Hozelock Limited. Der er intet gebyr for denne anmodning.
Anmodningen skal være skriftlig og indeholde følgende:
- Dit navn og din postadresse.
- Oplysninger om din anmodning.
- Eventuelle detaljer, som kan hjælpe os med at finde de oplysninger, din anmodning drejer sig om.
Du skal også give os:
- En fotokopi af dit pas, så vi kan bekræfte din identitet.
- Din underskrift og datoen for anmodningen.
- Hvis du ansøger på vegne af en anden person, kræves der en underskrevet bemyndigelse fra denne person.
Send venligst din anmodning til – Data Protection Officer, Hozelock Limited, Midpoint Park, Birmingham, B76 1AB, Storbritannien
Hvad er dine juridiske rettigheder i forhold til de personlige oplysninger, vi opbevarer om dig?
I henhold til databeskyttelseslove i Den Europæiske Union og Storbritannien har du visse rettigheder i forhold til dine personlige oplysninger. Svar, der gør dig i stand til at udøve dine rettigheder, vil blive leveret inden for en måned og der er generelt intet gebyr for disse anmodninger. Hvis din anmodning er særlig kompliceret, kan vi forlænge fristen for at svare til tre måneder, men vi vil lade dig vide, hvis dette er tilfældet.
Vi håndterer alle anmodninger i overensstemmelse med gældende lovgivning. Alt afhængigt af den ret, du ønsker at udøve, og arten af de personlige oplysninger, der er involveret, kan der imidlertid være juridiske grunde til, at vi ikke kan udføre din anmodning. Yderligere forklaring af disse rettigheder og undtagelserne herfra er anført nedenfor.
Oplysninger om, hvordan du udøver dine rettigheder, er beskrevet i afsnittet nedenfor “Hvordan kan du udøve dine juridiske rettigheder og ændre, hvordan vi bruger dine data?”
Dine rettigheder omfatter følgende:
- Du kan anmode os om at stoppe med at sende dig markedsføring. For at se hvordan du ændrer din tilladelse til markedsføring, se venligst “Hvordan kan du ændre, hvilke markedsføringskommunikationer du modtager og hvordan du modtager dem”, som findes i “Hvornår sender vi dig markedsføring?”. Hvis du gør det, vil vi ikke længere sende dig markedsføringskommunikationer.
- Du kan anmode os om at holde op med at bruge dine personlige oplysninger, hvis vi gør det i henhold til legitime interesser (se afsnittet “Hvad er vores retsgrundlag for at bruge dine personlige oplysninger”), medmindre det er nødvendigt for at behandle juridiske krav, eller vi har andre overbevisende legitime grunde, der tilsidesætter dine rettigheder.
- Du kan anmode os om at stoppe behandlingen af dine personlige oplysninger til markedsføringsformål, herunder analyser med henblik på målrettet markedsføring, inklusive onlinereklamering.
- Du kan få adgang til de personlige oplysninger, vi opbevarer om dig.
Der findes nogle begrænsede undtagelser fra denne ret, såsom oplysninger vedrørende andre, der ikke har givet deres samtykke til offentliggørelse af deres oplysninger og oplysninger, der er juridisk privilegerede. Se venligst “Adgang til dine personlige oplysninger”, som kan findes i “Hvordan kan du udøve dine juridiske rettigheder og ændre, hvordan vi bruger dine data?” for flere oplysninger. - Du kan bede os om at rette dine personlige oplysninger (‘retten til berigtigelse’), hvis disse oplysninger er unøjagtige, ved at sende en mail til DPCO@Hozelock.com og redegøre for den aktion, der skal udføres.
- Du kan bede om, at personlige oplysninger, der identificerer dig, bliver slettet (eller glemt).
For at gøre dette fjerner vi de oplysninger, der identificerer dig, fra de data, vi har i vores aktive systemer (“anonymisering”). En separat og begrænset kopi af de identificerende oplysninger vil imidlertid blive opbevaret i 2 år for at opfylde de forpligtelser, vi har i henhold til retshåndhævende myndigheder, nationale myndigheder og retssager.
Overvejelser:
- Under nogen omstændigheder kan det betyde, at vi ikke vil kunne levere alle eller dele af de tjenesteydelser, du har anmodet om fra os.
- Vi kan ikke slette dine personlige oplysninger, hvis vi har identificeret, at du enten har en åben klage hos os, eller vi har en tidligere sag for dig.
Hvordan kan du udøve dine juridiske rettigheder og ændre, hvordan vi bruger dine data?
Hvis du ønsker at ændre, hvordan vi bruger dine personlige oplysninger, bedes du sende en mail til DPCO@Hozelock.com. Vi vil bede om nogle oplysninger for at identificere dig, som kun vil blive brugt til at behandle din anmodning. Vi vil bekræfte din identitet via e-mail, før vi behandler din anmodning.
Adgang til dine personlige oplysninger
Hvis du ønsker at modtage en kopi af dine oplysninger, kan du fremsætte din anmodning skriftligt og inkludere de følgende oplysninger med din anmodning:
- Dit navn og din postadresse
- Oplysninger om din anmodning
- En fotokopi af dit pas, så vi kan bekræfte din identitet
- Din underskrift og datoen for anmodningen
- Hvis du ansøger på vegne af en anden person, kræves der en underskrevet bemyndigelse fra denne person
Eventuelle detaljer, som kan hjælpe os med at finde de oplysninger, din anmodning drejer sig om.
Send din anmodning til: DPCO@Hozelock.comAlternativt kan du fremsætte en anmodning ved at skrive til: Data Protection Officer, Hozelock Limited, Midpoint Park, Birmingham, B76 1AB, Storbritannien
Hvordan informerer vi dig om ændringer i denne databeskyttelsespolitik?
Hvis vi ændrer denne databeskyttelsespolitik, vil vi fortælle dig om ændringerne ved at offentliggøre den opdaterede version på hozelock-dk.web2.hozelock.com. Vi er forpligtet til at beskytte og respektere dit privatliv og vil fortsætte med at gøre det i fremtidige ændringer, som vi foretager i denne databeskyttelsespolitik.
Denne databeskyttelsespolitik gælder for alle oplysninger, vi behandler om dig i forbindelse med dit forhold til os som kunde eller potentiel kunde.
Hvordan kommer du i kontakt med os og hvilken ret har du til at klage?
Hvis du har spørgsmål til denne politik, bedes du kontakte den databeskyttelsesansvarlige (Data Protection Officer).
Den databeskyttelsesansvarlige for Hozelock Limited kan kontaktes påDCPO@Hozelock.com.
Vi arbejder hårdt på at håndtere dine oplysninger ansvarligt. Hvis du er utilfreds med den måde, vi gør dette, bedes du kontakte Hozelock Limiteds databeskyttelsesofficer, som vil imødegå dine betænkeligheder.
Vi håber, at vi vil kunne løse eventuelle betænkeligheder.
Du har dog ret til at klage til Det Forenede Kongeriges tilsynsmyndighed for databeskyttelse – Informationskommissæren på:
Information Commissioner’s Office, Wycliffe House, Water Lane, Wilmslow, Cheshire, SK9 5AF